Marzy Ci się silna marka osobista? Zacznij od podstaw, czyli… strony www! To ona jest jednym z pierwszych punktów styku odbiorców z Twoją ofertą. I to ona w dużej mierze decyduje o tym, czy potencjalny klient zostanie z Tobą na dłużej. Sprawdź, jak wykorzystać treści na stronie firmowej do budowania wyrazistej i autentycznej marki osobistej.
1. Przedstaw się
Ludzie lubią wiedzieć, od kogo kupują. Dlatego krótkie bio to obowiązkowy element na Twojej stronie. Gdzie je umieścić? Najlepiej w sekcji/zakładce „O mnie”.
Wstaw tam swoje zdjęcie. Napisz, kim jesteś oraz komu i w czym pomagasz. Zobacz, jak to wygląda w moim przypadku: „Cześć, jestem Kasia. Pomagam właścicielom małych firm pomnażać zyski dzięki skutecznym treściom”.
Zakładka „O mnie” to również idealne miejsce, aby opowiedzieć Twoją historię. Dlaczego robisz, to co robisz? Jak to się zaczęło? Co doprowadziło Cię do tego miejsca?
Pamiętaj, żeby Twoja historia chociaż częściowo wiązała się z Twoim biznesem. Nie chodzi tu o zalewanie czytelnika mało znaczącymi faktami z Twojego życia (uwierz mi – nikogo nie interesuje, jaką podstawówkę skończyłaś. Ale już to, że zmagałaś się z nadwagą, a teraz pomagasz innym uporać się z tym problemem, może być dla klienta interesujące).
2. Opowiedz o swojej misji i wartościach
Wiesz, że ludzie chętniej kupują od osób, które są do nich podobne i które kierują się podobnymi wartościami? Dlatego warto, aby strona www marki osobistej zawierała odpowiedzi na takie pytania, jak:
- Jaka jest Twoja misja?
- Jakie są Twoje wartości?
- Czym kierujesz się w biznesie?
Świetnym miejscem, aby o tym opowiedzieć, jest oczywiście zakładka „O mnie”. Możesz to zrobić w formie storytellingu (patrz punkt wyżej) lub dodać na przykład takie zdanie: „Moją misją jest wspieranie ambitnych kobiet, które chcą założyć firmę, w odnalezieniu ich biznesowego potencjału”. Prosto i na temat.
3. Napisz, co Cię wyróżnia
Jesteś dietetykiem i specjalizujesz się w chorobach hormonalnych? Twoją misją jest pomoc młodym mamom przebywającym na urlopach macierzyńskich w ponownej aktywizacji zawodowej? Do każdej konsultacji biznesowej dorzucasz gratis w formie minikursu, np. o budowaniu strategii w małych firmach?
Znajdź cechę, która Cię wyróżnia i podkreśl ją. Efekt? Zbudujesz wyrazisty przekaz, dzięki któremu Twój potencjalny klient łatwiej Cię zapamięta.
4. Operuj konkretami
Ile razy czytałaś o zespole fachowców, podczas gdy po drugiej stronie ekranu siedzi jedna osoba? Ile razy czytałaś o profesjonalnym podejściu i dopasowaniu usług do indywidualnych potrzeb klientów? 😉 No właśnie…
Nie tędy droga. W budowaniu autentycznej marki osobistej nie chodzi o mamienie czytelnika nic nieznaczącymi ogólnikami. Tu liczy się konkret. Dlatego pisz prosto i po ludzku. Zamiast: „W naszej firmie dbamy o utrzymanie najwyższego standardu obsługi klienta”, wystarczy: „Masz pytanie? Napisz! Odpowiem w ciągu 24 h” (skoro odpowiem tak szybko, to znaczy, że dbam o klienta, prawda? :)) Im prościej, tym lepiej.
5. Wstaw opinie klientów
Jeśli chcesz zbudować wiarygodną markę, zbierz opinie od kilku dotychczasowych klientów i wrzuć je na swoją stronę www. Najlepiej z podpisem i zdjęciem.
Zadbaj, żeby umieszczane referencje zawierały coś więcej niż lakoniczne: „Współpracowałem z Panią Agnieszką. Wszystko było w porządku. Polecam”, ale mówiły też o efektach i przebiegu samej współpracy.
Zobacz na przykładzie jednej z moich opinii:
Tworzysz lub aktualizujesz treści na stronę www swojej marki? Trzymaj się tych kilku prostych zasad, a bez trudu wyróżnisz się z tłumu i sprawisz, że klienci Ci zaufają.
A może wolisz oddać to zadanie w dobre ręce? Daj znać – z przyjemnością opowiem o Twojej marce po ludzku i bez nadęcia! 🙂